ביקורות והמלצות

ביקורות והמלצות, על מסעדות,בתי מלון, סרטים וכל מה שמעניין

מלון כפר גלעדי                                              אכילת קיץ                                                         בוליווד                                             מלון לאונרדו

 

חיפוש באתר

 

 

יש הרבה (מידי) נושאים שאני מתפשרת בהם, אם זה מכורח הנסיבות או ממרוץ החיים או מגישה של "לבחור את המלחמות שלך", אבל יש כמה תחומים שמבחינתי זה קו אדום שאין לחצותו והם:

צחצוח שיניים  (בבוקר לפחות)

ארוחת צהריים אחרי הגן

שינה בשעה סבירה (ולא מעניין אותי אירועים או לא, וראש הממשלה שהחליט לקפוץ לביקור או בדיוק יש הפגנה בחצר שלי) 

לאו דווקא בסדר הזה...

מבחינת הנשנושים אחרי ארוחת הצהריים, כשחוזרים מהמסגרות הנושא די פתוח אצלי אבל עדיין יש כמה כללים שכדאי להקפיד עליהם,

 אז, איך עוזרים לילדים לנשנש באופן בריא

 

ילדים בכל הגילאים אוהבים לנשנש בין הארוחות. רובנו יוצאים עם חטיף לבילוי מחוץ לבית, או מוציאים כיבוד כאשר אנו מארחים ילדים אחרים. כמות הקלוריות של רוב החטיפים אינה מבוטלת ומעבר לכך, אכילת חטיף תפחית בדרך כלל את כמות המזון המזין שנאכל בארוחה הבאה.

 

הנה כמה טיפים- כיצד לנסות ולשדרג את הנשנושים וארוחות הביניים, כך שיהפכו לבריאות יותר ומסודרות יותר, אך עדיין ישמרו על אטרקטיביות ויהיו טעימות בעיני הילדים:

 

מה לשתות: כשמגיעים חברים לילדים נסו במקום משקאות ממותקים לתת להם מים או שייקים טבעיים קלים להכנה, ניתן לשלב קשית וכוסות מיוחדות וגבוהות לצור עניין במשקה. אפשר לרסק בבלנדר ידני פירות מתוקים כמו תותים, מלון, אפרסק וכדומה עם יוגורט או חלב, כך תשיגו כמה מטרות תזונתיות: סיבים תזונתיים מהפירות, סידן וחלבון מהחלב, פרוביוטיקה מהיוגורט וכמובן ארוחת ביניים משביעה, טרייה ואטרקטיבית.

 

ילדים אוהבים אוכל של מבוגרים: פעמים רבות ילדים אוהבים ונמשכים לאוכל שנתפס כ"אוכל למבוגרים בלבד"  כמו פריכיות אורז מלא עם גבינה, לחמית עם ממרח או פרחי ברוקולי וכרובית במטבלים שונים. תנו לילדים להתנסות מהכל. כמו כן אל תמנעו מילדיכם מזונות מסויימים רק כי אין אתם נמשכים אליהם או אוהבים אותם.

 

ילדים אוהבים לטבול: כיוון שהרבה ילדים אוהבים לגעת ולשחק באוכל, תנו להם מאכלים שניתן לטבול ולשלב טעמים ומרקמים, כמו בייגלה או ירקות חתוכים למקלות במטבל ביתי של גבינה עם זיתים.

 

מה עושים אם הילד רעב: לפעמים הילד רעב כבר בשעות אחה"צ המוקדמות. במקרה כזה הציעו לו סנדוויץ' או פיתה מחיטה מלאה, עם ממרח חלבי או טחינה בליווי ירקות טריים. הארוחה הקטנה תשביע אותו עד לארוחת ערב ותמנע נשנושים של חטיפים וממתקים.

 

אם חייבים חטיפים מוכנים אז ... כדאי להעדיף חטיפים אפויים כמו בייגלה או שלווה בצבע טבעי על פני חטיפים מטוגנים. כדאי תמיד להשוות את תכולת צבעי המאכל הלא טבעיים, כמות השומן והמלח ולבחור את האלטרנטיבה הבריאה יותר.

 

בסופו של יום חשוב לזכור כי ילדים אוכלים את מה שהם אוהבים ולא את מה שהם צריכים ולכן תפקידנו לצור סביבה תזונתית בריאה ומגרה ככל האפשר .

 

כמו כן כדאי להשלים את התזונה בעזרת מולטיויטמין על בסיס יומיומי כמו צנטרום ג'וניור או דובונים לסוגיהם (אצלנו מקבלים בבוקר לפני הגן), שעוזרים במניעת חוסרים של ויטמינים ומינרלים ונותן רשת ביטחון במידה והילד אינו מקבל את כל הויטמינים והמינרלים שהגוף צריך מהמזון.

 

אז זכרו -  נשנושים בריאים כמו ירקות וסנדויצים זו תמיד ברכה (כשבאים אלינו חברים אני תמיד מעדיפה להציע להם ירקות ופירות ורק אחרי זה חטיף -אם נשאר מקום)

אבל הכל באיזון, וגם חטיפים בשקית לעיתים רחוקות זו לא מילה גסה

מנסים, משתדלים.. ובסוף זה גם מצליח! בהצלחה! 

 

והיה בא לי לסיים באדון שוקו של אריק איינשטיין ברשותכם...