ביקורות והמלצות

ביקורות והמלצות, על מסעדות,בתי מלון, סרטים וכל מה שמעניין

חיפוש באתר

שתית מים ואכילת מלפפונם-אמת או חובה, או סתם דעה קדומה?

 

 

כמה פעמים שמענו מדודה, מסבתא וכל מי שבדרך, שיש מזונות ומאכלים שאסור לשתות איתם או אחריהם מים. כמו "לא שותים מים עם מלפפונים או עם אבטיח"

 

את חשיבות שתית המים ככלל, כבר אין צורך להציג. הרי כולם יודעים שחשוב וכדאי לשתות מים, אבל יחד עם זה לא חסרות השערות מבלבלות בנושא.

על התזמון של השתייה כדי להפיק ממנה את המרב, יש דעות שונות ואפילו מחלוקות.

שאלות כמו: האם מותר לשתות לפני האוכל או אחרי האוכל?, האם עדיף לשתות רק בין הארוחות?

ויש הסוברים שכאשר צורכים מזון ארוגני אסור לשתות, כדי לא לאבד את הוויטמינים שמצויים במזונות האורגאניים.

ראשית, למען אסר כל ספק, באם יש לכם התלבטות בין הבחירה לשתות או לא לשתות? התשובה שלי היא לשתות.

ההסתייגות היחידה תהייה רק אם סובלים ממחלת  לב או כליות שאסור בהוראת רופא או דיאטנית, להרבות בשתייה.

שתית מים חשובה בעיקר משום שהדבר מסייע בשריפת שומנים וחיוני לתהליכים שונים בגוף במהלכם אנו מאבדים נוזלים כמו בשתן, בזיעה, בצואה, ובתהליך הנשימה.

ככל שנשתה יותר כך יוכלו המערכות בגופינו להיות בזבזניות יותר, הסינון הכלייתי יהיה פשוט יותר, וכן שטיפת כל המלחים העודפים והרעלים אשר אנו מקבלים מהתזונה שלנו ומהמזון המעובד המשומר שמציף את כל המדפים במרכזי הקניות.

בשל כל האמור, רק טוב יכול לנבוע משתייה מספקת.

שכחנו כבר מתי הרגשנו צמאים      

מרבית האנשים הבוגרים איבדו את מנגנון הצמא והשובע, כמויות המלחים, התבלינים והמשקאות הממותקים למיניהם הרסו את המנגנון המופלא עימו נולדנו, והדרך היחידה לשקם אותו היא פשוט לשתות. יש הסוברים שלטמפרטורה של המים יש משמעות ושבעייתי לשתות מים קרים או חמים מידי, משום שהגוף שלנו מאבד נוזלים בעת השוואת הטמפרטורות, אבל אם זה יגרום לכם לכך שלא תשתו בכלל, עדיף שתשתו כמה שאתם רוצים ובאיזה טמפרטורה שתרצו (כל עוד לא תקבלו כוויה).

בעיה נוספת היא העובדה שזמן דיאטה, מפחדים לשתות שתייה מתוקה משום שמפחדים להעלות במשקל וכתוצאה מכך פשוט לא שותים בכלל וגם ממעטים לשתות מים. במקרה זה, הרווח יוצא בהפסד.

התשובה למקפידים על דיאטה  היא לשתות שתייה קלה ללא קלוריות, עם ממתיקים מלאכותיים,  שתיית מים היא נפלאה, ועדיפה על כל תחליף, ומי שמסוגל שישתה.

אבל אם כתוצאה מהמלצת שתית מים קורה שאדם לא מצליח לשתות יותר משתי כוסות מים ליום לאורך תקופה, אז שישתה גם ממותק, כי זהו הרע במיעוטו.

 

לסיכום מספר טיפים לשתיית מים:

  • על כל כוס שתייה חמה(קפה או תה) הניחו לידה כוס מים
  • הכינו קנקנים מראש: מים עם פלחי תפוז, מים עם פלחי מלפפון, מים עם פלחי לימון, מים עם נענע\ לואיזה\לימונית, קנקני חליטות תה ללא קפאין.
  • הסתובבו עם בקבוקים אישיים בבית, טיפ זה מספק לכם גם אינדיקציה לכמה כבר שתיתם היום והאם יש צורך למלא כבר עוד בקבוק.
  • שתו בכוסות גדולות

הגדילו את כמות המים לכוס סטנדרטית במכשיר סינון המים הביתי שלכם

השתייה המומלצת היא מים או סודה, כאשר הסודה העדיפה היא סודה ביתית (שמכינים בעזרת מכשיר להכנת סודה) משום שהסודה הקנויה והמוכנה מראש מכילה כמויות גדולות של מלח.

נסו להגביל את כמות הקפאין, הכמות המומלצת לאדם בריא עד 4 כוסות ליום, ולבעלי לחץ דם גבוה, מומלץ להפחית בכמות הקפאין הנצרכת.

 

 

בקיצור....

אכלת פלפל? שתה מיץ!